محل تبلیغات شما

مدیریت استراتژیک دارای سه مرحله اصلی است که عبارتند از:

  تدوین استراتژی‌ها : در این مرحله ماموریت سازمان تعیین شده، عوامل خارجی و داخلی بررسی می‌شوند تا فرصت‌ها و تهدیدها و قوت‌ها و ضعف‌ها مشخص شوند و بر اساس آنها اهداف بلندمدت و استراتژی‌های سازمان در سطوح مختلف تعیین شوند.

 اجرای استراتژی‌ها : در این مرحله استراتژی‌های تعیین شده در مرحله تدوین بایستی به اجرا درآیند. برای اجرای استراتژی‌ها ابتدا اهداف سالانه و ت‌های عملی در راستای اهداف بلند مدت و استراتژی‌ها تعیین شده و بر اساس آنها منابع سازمان تخصیص داده می‌شوند و سپس در ساختار مناسبی و با فرهنگ سازنده هدایت می‌شوند تا استراتژی‌ها به اجرا درآیند.

 ارزیابی استراتژی‌ها : در این مرحله تغییرات احتمالی عوامل اثرگذار داخلی و خارجی و اثرات احتمالی آنها بر ماموریت، اهداف و استراتژی‌ها و راه‌کارهای اجرایی بررسی می‌شود، همچنین نحوه انجام هر کدام از مراحل تدوین و اجرای استراتژی از ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار می‌گیرند و در نهایت نتایج بدست آمده و نحوه دستیابی به آنها (عملکرد) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا انحرافات احتمالی شناسایی شده و در جهت رفع آنها اقدام شود.

انومي ازنظر دركيم

نحوه گرفتن استخاره با قرآن

تصمیم گیری در رفتار سازمانی

استراتژی‌ها ,مرحله ,تعیین ,اهداف ,می‌شوند ,سازمان ,این مرحله ,استراتژی‌ها در ,در این ,و بر ,بر اساس

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها